SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Wednesday, January 11, 2012

Kisah Mak Ayam

Assalamualaikum



mmg kes mak ayam tau
erk
tapi kan..
ape plak kaitan mak ayam dengan gambar kaki-kaki di atas

huhuhu
kalau nak tau
kat SOGO tu ada kedai jual ayam goreng
ayam goreng dia mmg marvellous...
dan itu pasal lah kaki-kaki di atas ada kaitan dengan ayam itu
mereka sanggup beratur demi ayam RM2.20 seketol
termasuk a.k.u
masa a.k.u snap gambar nieH.....
tray ayam tu masih kosong
ayam tengah di goreng....
bila sampai je ayam
perggghHhhHhhh..
tak sampai 10 saat licin ok
betul a.k.u tak tipu




cuma masalah problem
masalah problem ok

a.k.u baik punya que
depan baik punya line...
dengan selambe
kakak tu teros serve org belakang..
abis sume org belakang a.k.u dia tanya nak berapa
a.k.u?
grrrrrrrrrrrrrrrrrr
pastu agaknya budak cashier tu nampak dah muka a.k.u berubah
teros dia cakap
"Kak..akak nieH nak 5 ketol tau"
pastu tau ape dia jawab
"Eh dia que ke"

a.k.u dah cam gajah ni ko tak nampak ke beratur??
ape ingat a.k.u saja-saja lepak-lepak situ..
tengok ko masak yek
mmg membara ok
masa a.k.u que tu
jam 1.45 petang tau..
nak masuk opis kul 2 petang
ayam sedap punya pasal
a.k.u sanggup tunggu
sbb masa tu dia kata 5 minit lagik
tapi bila dah siap masak
a.k.u pulak di ketepikan..

ini bikin marah....




nasib baik lah masa adik cashier tu duk remind dia pasal ayam a.k.u
ayam masih ada
kalau tak
mau a.k.u tunggu untuk second round punya..

itu satu hal
org yang membeli plak patutnya memainkan peranan samalah
kata org Malaysia
BUDI BAHASA BUDAYA KITA...

a.k.u ni
kalau que cam tu
kalau penjual tu tanya a.k.u
"Kak nak apa?" dan a.k.u tau a.k.u que selepas org depan
a.k.u akan bgtau balik...
tanya akak kat depan dulu ye..dia que dulu

ni tak
bila penjual tanya
wahhhh masing-masing dengan yakin tanpa rasa bersalah teros amik order
nak lepaskan diri masing-masing
ko sorang je keje?
ko sorang je nak balik opis yek?

bertimbang rasa lah sikit
even org belakang a.k.u ni..
pregnant ok....
dia pun diam je

yang paling UTAMA... ISLAM tuuuuuuuuuu
dalam ISLAM pun mengutamakan KESABARAN
so sabar lah..ikot que..

a.k.u pun tadik
sib baik ingat masih ISLAM
dan ISLAM ajar a.k.u erti SABAR
kalau tak....
MAU A.K.U NGAMUK PASAL AYAM KAT SOGO
ha ha ha

KESIMPULANNYA:  BERTIMBANG-RASA lah dulu....UTAMAKAN org yang lebih DAHULU...bukan ikot CITARASA DIRI SENDIRI......

huihssshhhh..tak sabo ni nak makan ayam
huhuhu
jom makan ayam goreng sedap kawan-kawan!!



10 comments:

  1. rasa camana la sedap tu kak..tetiba rasa nak try juga ni hehe

    ReplyDelete
  2. @qemaishak

    boleh lah Qema kalau nak makan ayam goreng

    tapi jgnlah bandingkan dengan ayam KFC plak....huhuhu....

    ReplyDelete
  3. hehee sabau kak
    tu ayam sedap panggil tu
    hahaaa

    ReplyDelete
  4. no wonder la aku tgk muka mcm AYAM berak kapur masa tgh Q tu! Tak berani aku nak tegur..hahahahahha

    ReplyDelete
  5. ni kat stall belah mana ni kak?
    yg sebelah stall popia basah tu ke?

    ReplyDelete
  6. @shidadut

    diammmm kang kena sumbat ngan ayam sedap kang..ha ha ha

    ReplyDelete
  7. ila nie kedai yg kat bawah ground floor tue ker ?

    ReplyDelete

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...