SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Thursday, April 7, 2011

Cuti-Cuti Malaysia Versi Pertama 2011 - Day TWO | adnayakauuntukku |

Assalamualaikum


DAY TWO - Port Dickson, Negeri Sembilan

macam biasa...
Si Alieyah pagi-pagi dah nak masok kolam
tapi ....
dengan amaran
KENA MAKAN DULU..
lepas breakfast....
teros ke dalam kolam...

ibu...
layan WIFI free ok kat RESORT..
tgk MAHARAJA LAWAK
gelak-gelak sorang-sorang
anak terbiar..
huhuhu....

tengahari...
gerak ke gerai NASI KUKUS AYAM PANGGANG
a.k.u ada cite kan sebelom nieH.....



selesai makan..
balik ke resort
sebelom sampai resort
en cinta hati kata singgah TELOK KEMANG dulu
biasalah..kat situ kan ada kuda..kereta kuda..
pastu keta yang kayuh ngan kaki tu..
bergambar mcm red indian pun ada..

tidak terkecuali..
bergambar dengan ular dan iguana kot..
kali ni a.k.u tak coba memegang haiwan-haiwan itu...erk
coba naik keta kuda saje
satu keta nieH.....RM20 untuk seround..
ok lah....
penat kuda tu tarik a.k.u yang cam anak elephant ni kan..


dah naik keta kuda nieH
gi lah jengah kedai-kedai yang ada kat situ
beli lah fridge magnet dan topi tuk Paim
masa pegi Muzium Angkatan Tentera ari tu ingat nak beli topi askar..
alah..yang jenis kain tu..bukan yang keras..
tapi tak de
tetiba gi sini ada
teros beli...tiada kompromi..
selepas itu...
teros zasss balik ke RESORT kembali


actually..
masa nak amik gambar bertiga nieH
ada Alieyah
tapi Mak Ngah Alieyah tekan-tekan kamera..
tak tercapture gambarnya
rupa-rupanya tak tekan kuat...
so itu budak
cam ibu gak
rimo kan
merajok
seperti gambar di bawah..

geram tul tau
ye lah
nak gambar berempat sekarang mmg susah kalau org tak amikkan
bila nak amik gambar merajuk-rajuk plak
hangin a.k.u..
so biarkan dia merajok...
a.k.u dan cinta hati je amik gambar ngan si Paim...

lepas bergambar
zassssssssss balik..
bergerak dekat kul 4 gak lah
singgah Seremban
rumah sedara
lepas Maghrib baru bertolak ke KL
ikot LEKAS
mmg LEKAS betul sampai
tapi sampai Kajang
amik ko jammed..

a.k.u plak dah semacam kat belakang
agaknya dah selalu jadi ma'am
tetiba nak balik ni duk belakang..
amik ko..
mual..panas....sakit kepala
sume ada lah...

bila dah sampai KL..benti kat Shell
uwekkkkkkkkkkkkkkk
tak sempat ape dah
takot termontah kat dalam keta cinta hati
sanggop a.k.u tarik tudung yang a.k.u pakai tu dijadikan tempat membuang montahku itu
haaaaaaaaaaaaaaa
takot ok..ha ha ha

bila sampai rumah..
sekali lagik montah...
dah kenapa kan....

masok ke rumah
teros tuju toilet
bersila a.k.u dalam toilet tu sbb montah tak henti-henti

MORAL OF THE STORY:  PK kan diri sendiri dulu sebelom org lain...srkang saper susah? erk

10 comments:

  1. erkk...montah ada apa2 kot!! ha..ha...tak tahu...Paim nak dapat adik!! :)

    ReplyDelete
  2. kadang tu mmg pening dok blkg
    lagi2 kalo cuaca panas terik kan

    ReplyDelete
  3. Farihah..cannot one......because Paim knew..ibu is angkating bendera jepon..ha ha ha

    ReplyDelete
  4. betul tu Syana..akak rasa..sbb masa kat seremban tu akak dah panas..pakai baju itam plak tu.....dah bengang kepala ...duk belakang plak.....amik ko

    ReplyDelete
  5. kak cuaca panas sekarang ni, pastu duk lama2 lam keta memang blh mual gak huhu

    ReplyDelete
  6. la alieyahhhhhhhhhh...dah reti merajuk...syian dia tau.... ibu dia tertinggal nak amik gambar ngan dia sekali...

    ReplyDelete
  7. so lepas ni akak kena lah duk depan kan Qema.......jgn miang2 nak gi duduk belakang

    ReplyDelete
  8. dah penat pujuk Erin.....dia buat keras kepala..sekian......sila jauh..ibu nak amik gambor..ha ha ha

    ReplyDelete
  9. saya confirmkan puan siti tdak mengandung sebab saya tanda kat kalendar tarikh subor dier ahhahahhahah

    ReplyDelete
  10. sabo je kakak ni tau..sepelet kang

    ReplyDelete

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...