SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Wednesday, April 30, 2014

Bila Ibu Masuk Gym

Assalamualaikum

ke tepi ke tepi..ibu nak masuk Gym (nyanyi dengan rentak lagu KRU tau..)

minggu ni..minggu pertama masuk Gym.
insyallah...bakal menjadi rutin pada hari-hari berikutnya...




2.43km dalam masa 30 minit adalah satu permulaan yang baik ye anak-anak
jgn perlekehkan saya yang dah 8 tahun tak masuk gym..ha ha ha

ingat mudah ke lemak ber-tan tan ni nak masok gym balik (lemak tau tak moh ngaku diri sendiri tu)
sampai adik kat gym tu pun kata...

"kak....nanti datang lagi tau..nampak akak macam first time datang sini"

dalam hati tu..dah nak jawab dah

"Ye dik..akak first time datang sini setelah 8 tahun tak datang....."

tapi redha je tau...
dengan senyuman paling ayu (waktu tu lah)
a.k.u pun menjawab..

"Ye dik..." sopan tak jawapan akak???? ha ha ha

dan siap dengan pesanan penaja tuuu..

"Kak..nanti datang lagi tau..pastu kak..nak lagi best..control makan"

"Ye dik...akak dah control makan since last year...ni baru masuk gym..."
 (dalam hati...adik...akak ni fikir adik sebagai pembakar semangat je tau..kalau tak..mmmmmmmm)

saya masih positif dengan semua teguran....sindiran..dan 'pakar-pakar' diet yang tetiba je muncul macam cendawan tumbuh selepas hujan...

bagi saya..

saya dah set dream saya...saya dah strategize...dan insyaallah..berdisplin... :)

saya akan terus positif...sampai 'dream' saya menjadi suatu yang pasti..

**  senyum mata kedip-kedip **

a longggggggggggg way to go..but I still put myself in POSITIVE MODE
walaupun my life partner pun perlekehkan usaha saya
"abang sayang.....i will prove to you..i gonna stay healthy and much younger than you...watch out"

in sya allah....



No comments:

Post a Comment

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...