SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Wednesday, June 29, 2011

Isra' dan Mi'raj

Assalamualaikum

Peristiwa Isra' dan Mi'raj bukan hanya sekadar sebuah kisah sejarah yang diceritakan setiap kali menjelangnya 27 Rejab. Kita seharusnya menghayati pengajaran di sebalik peristiwa tersebut bagi meneladani perkara yang baik dan menjauhi perkara yang tidak baik. Peristiwa Isra' dan Mi'raj yang memperlihatkan pelbagai kejadian aneh yang penuh pengajaran seharusnya memberi keinsafan kepada kita agar sentiasa mengingati Allah dan takut kepada kekuasaan-Nya.

"Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya (Muhammad) pada malam hari dari Al-Masjidil Haram ke Al-Masjidil Aqsa yang telah kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda (kebesaran dan kekuasaan) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui." (Surah Al-Israa': Ayat 1).

patutlah a.k.u nak puasa hari ini
tapi dok kata..
tak pelah..hari khamis lah puasa balik
so tak puasa le kekdahnya...
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

dah rugi pahala berganda yang Allah berikan secara percuma...

tidakKKkKkkKkkKkKKKkkk




No comments:

Post a Comment

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...