Assalamualaikum
KLEENEX® MENJADIKAN KELEMBUTAN
CARA HIDUP RAKYAT MALAYSIA
Kongsi Kelembutan dan raikan Hari Malaysia dengan
membawakan sentuhan kasih sayang dan lembut kepada setiap orang
Berganding Bahu untuk menggerakkan perubahan dan
mencapai 10,000 post di Facebook
untuk membantu lebih ramai anak yatim mendapat
rumah perlindungan
yang sempurna melalui OrphanCARE
Ketika rakyat Malaysia
merayakan penubuhan persekutuan Malaysia 50 tahun lepas, Kleenex® memberikan
cara baru kepada rakyat Malaysia sempena menyambut perayaan tersebut, iaitu
dengan hanya mengamalkan perlakuan kelembutan melalui kempen “Share the Softness”.
Kempen ini bermatlamat untuk mencapai sekurang-kurangnya 10,000 post di antara kalangan
rakyat Malaysia yang berniat menjadikan kelembutan sebahagian daripada
kehidupan seharian mereka!
Setiap peristiwa, besar dan
kecil, boleh dijadikan bermakna dengan sentuhan kelembutan, dan Kleenex® mengingatkan
lebih ramai rakyat Malaysia di mana-mana sahaja supaya menjadikan Malaysia
tempat yang lebih lembut dengan mengambil waktu seketika untuk menunjukkan
kasih sayang kepada orang tersayang dengan meluahkan kata-kata yang manis dan
penuh keprihatinan. Dari sekarang sehingga 27 September, jenama ini mempelawa
rakyat Malaysia meluahkan keprihatinan dan kasih sayang mereka melalui Facebook
dengan tag yang mudah dan berpeluang untuk memenangi hadiah bernilai RM10,000.
Apatah lagi, perlakuan
kelembutan ini juga membawa pengertian baru kerana setiap post Facebook
menolong menyumbang kepada OrphanCARE, sebuah
pertubuhan bukan untung yang menolong bayi-bayi terbiar dan anak-anak yatim
mendapat rumah perlindungan dan penjagaan yang sempurna.
Ambillah peluang ini untuk
mewujudkan perbezaan dalam kehidupan orang di sekeliling anda, serta mereka
yang kurang bernasib baik. Bahkan pakar psikologi pun mengiktiraf bahawa
perkara kecil adalah penting, daripada perlakuan kecil antara orang tersayang
seperti membuat secawan teh[1] untuk
satu sama lain hingga kepada bercakap dengan lebih bersopan santun dan berbudi bahasa
kepada satu sama[2].
Perlakuan yang mudah dan positif merupakan kunci membina dan menjalani hidup
yang lebih bahagia[3],
dan para penyelidik mengakui bahawa seorang individu mempunyai kuasa untuk
mempengaruhi perasaan orang lain[4], justeru
itu satu perlakuan kelembutan boleh mewujudkan perbezaan yang besar dalam
kehidupan orang lain.
Sama ada sekadar galakan
atau dorongan biasa atau pelawaan untuk duduk bersembang, sentuhan kelembutan
boleh membuatkan seseorang berasa dihargai. Untuk menyertai, anda cuma perlu
‘Like’ halaman Facebook Kleenex® Malaysia, cari post peraduan “Share The Softness”,
dan mula berkongsi kelembutan. Tag pasangan, kawan, ahli keluarga atau jiran
anda dalam bahagian komen post peraduan tersebut dan beritahu mereka betapa
anda menyayangi mereka. Sertakan juga #kleenexsoftness!
Mesej yang paling
menonjolkan kasih sayang akan memenangi Pek Kleenex® Softness eksklusif edisi
terhad dan hadiah seperti kamera Polaroid, beg jenama Longchamp, rantai tangan Thomas
Sabo dan banyak lagi!
“Penjagaan yang lembut membawa
perbezaan dalam kehidupan kita yang sibuk dan moden dan apabila keadaan menjadi
sukar, perlakuan yang paling kecil pun boleh membuat perubahan ke arah yang
lebih baik. Inilah sebabnya mengapa Kleenex® terus menggalakkan rakyat Malaysia
berkongsi kelembutan dan membawa kegembiraan kepada orang yang kita sayangi,” kata
Emily Chong, Pengurus Pemasaran, Penjagaan Keluarga dan Dewasa, Kimberly-Clark
Malaysia.
“Marilah kita akui bahawa
perlakuan kelembutan yang paling kecil pun boleh mempunyai kesan riak, jadi
melalui tindakan kita, kita boleh menjadikan Malaysia tempat yang lebih lembut
untuk didiami. Pada Hari Malaysia ini marilah kita merayakannya dengan
Berkongsi Kelembutan dengan rakan senegara kita.”
Tidak lupa pada mereka yang
kurang bernasib baik, setiap post Share the Softness di Facebook serta setiap
pembelian rangkaian produk CSR Kleenex® adalah bersamaan dengan derma sebanyak
RM0.50 kepada OrphanCARE; cuma SMS kod unik yang terdapat pada produk Kleenex®.
Untuk maklumat lanjut tentang bagaimana hendak Berkongsi Kelembutan,
kunjungi halaman Facebook Kleenex® (www.facebook.com/Kleenex.Malaysia). Untuk maklumat lanjut tentang Kleenex®, sila
hubungi talian Kimberly-Clark Consumer Care di 1-800-82-1188 (bebas tol) pada
hari bekerja dari jam 9 pagi hingga 5 petang.
###
Mengenai
Kleenex®
Kleenex®, tisu muka No. 1 di dunia menawarkan kelembutan terunggul
yang membersihkan semua jenis kulit dengan lembut. Setiap helaian diperbuat
daripada 100 serat dara berkualiti yang tidak meninggalkan sebarang sisa bagi
mengurangkan rengsaan kulit. Ini bukan sahaja memastikan kulit yang bersih,
tetapi juga jagaan yang lembut dan kebersihan terunggul untuk anda seisi
keluarga. Tisu Kleenex® boleh didapati
dalam dua jenis, iaitu tisu muka dan tisu mandi dan dalam pelbagai bentuk
bungkusan yang menarik dan memudahkan, terkenal dengan kelembutan, kekuatan dan
daya serapannya yang ideal.
Kleenex® adalah
jenama Kimberly-Clark
Kimberly-Clark dan
jenama globalnya yang terkemuka merupakan sebahagian penting daripada kehidupan
orang di lebih daripada 175 negara. Setiap hari, berbilion-bilion orang di
seluruh dunia – hampir suku daripada jumlah penduduk dunia – memilih jenama
Kimberly-Clark dan penyelesaian yang disediakannya bagi meningkatkan kesihatan,
kebersihan dan kesejahteraan mereka. Dengan jenama seperti Kleenex®, Scott®,
Huggies®, Kotex® dan Poise®, Kimberly-Clark adalah tentang “menerajui dunia dalam
keperluan penting untuk kehidupan yang lebih baik”. Untuk mengikuti berita
terkini Kimberly-Clark dan mengetahui lebih lanjut tentang sejarah inovasi syarikat
sepanjang 140 tahun, sila layari http://www.Kimberly-Clark.com.
[1]
Huffington Post. “The Secret to Staying in Love”, http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/01/14/the-secret-to-staying-in-love_n_4593614.html
[2]
Psychology Today. “Adolescence and the Power of Parental Courtesy, http://www.psychologytoday.com/blog/surviving-your-childs-adolescence/201105/adolescence-and-the-power-parental-courtesy
[3] The
Rough Guide to Happiness, Nick Bayliss.
[4]
The Guardian. “Keep calm and
carry on”, http://www.theguardian.com/education/2009/mar/24/interview-peter-totterdell
#kleenexsoftness
No comments:
Post a Comment
eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...
pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...
PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU
Assalamualaikum!!