SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Tuesday, November 11, 2014

30DBC - Day 12 - Pengalaman Sekolah Rendah Yang Tidak Boleh Saya Lupakan

Assalamualaikum


mmmm spesifik pulak tajuknya ye
padan muka sendiri..
suka-suka letak tajuk...
pastu sendiri pening

sekolah rendah
rasanya...
yang paling saya tidak boleh lupakan...
saya selalu dapat pegi melancong ...
yeayyyyyy
mak abah saya seorang yang pemurah lagi baik hati :)
dulu-dulu kan ada rombongan sekolah
saya antara yang bertuah lahhh

saya pernah pegi Melaka, Cameron Highlands, Kelantan, Pulau Pinang, Pulau Pangkor
tu je kot saya ingat...
dulu masa sekolah rendah..yang boleh join aktiviti cam ni....darjah lima dan enam
tapi mungkin quota tu tak sampai
depa open dekat budak darjah empat

jadinya...saya juga berpeluang berjalan-jalan
sukanyaaaaaaaaaaa saya...
seawal darjah empat dah mampu pegi melancong
melancong sangat kannn...ha ha ha

pengalaman tu lah yang paling saya ingat dan paling sweet...
gambar? mmmmmmm....
ada kot.....tapi tak banyakkkk....
dulu 'kamera' tu antara barang yang 'mahal' kannn
tahun 1987/88 cam tu....mmmm lamaaaaaaaaaaaaaa tuuuuuu
se'lama' usia ku :)

tu je ke pengalaman sekolah rendah..
mmmmmm tu je kot
yang lelain..tak ingat.....
atau dengan kata lain..malas nak ingat..ha ha ha

tapi
bila fikir-fikirkan balik
memang bertuah a.k.u dapat pegi berjalan-jalan kannn
time kasih mak abah
dulu saya tak nampak pengorbanan mak abah..
tapi bila dah jadi mak neiH..
mmmmmmm...
baru tahu susah senang nak besarkan anak-anak
dan sebagai ibu...baru a.k.u terasa...
setiap permintaan tu..kalau mampu..akan aku tunaikan...
begitu jugaklah mak pak a.k.u dulu kannn

sedihlah pulak..
dah lah....malas nak taip lagi...sedihhhh....



No comments:

Post a Comment

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...