SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Friday, December 16, 2016

Port Dickson

Assalamualaikum


ke sini je lah kami mampu punnn haaaa...
semalam RM70..ok lah..
mampu milik
bukan bayar on the spot pun
potong gaji bulan depan ha ha ha..

tapi....dulu lagi murah...RM8 semalam....

bilik pun luas kan...
boleh masak....boleh tengok TV..boleh main WiFI walaupun semput
boleh berenang-renang di kolam mahupun pantai..

apa lagi yang kau mahukan :p




baru-baru ni...ada berita kurang menyenangkan...
Pakcik Incik Suami meninggal dunia setelah 3 bulan pemergian Arwah Mak Mertua saya...
jadinya..dah alang-alang berada di sekitar N9
kami pun singgahlah..nak tenangkan fikiran katanya...


rasanya tahun ni tahun yang paling kurang kami gi jalan-jalan
salah satu sebabnya sbb kondisi Arwah Mertua yang kurang memuaskan waktu tu
dan juga kondisi poket yang selalu bocor sebab "Rumah ku Syurga ku" tu kan


ni pun..
sebelum pegi PD ni
memang poket laki bini bocor sebab nak bayar Legal Fees untuk urusan MOT (nak tukar title rumah ke milik individu)


semua duit kan sekarang
pastu nak dan - dan tu gak
ko hengat kami ni chop duit kah??


penat ok nak keluar duit on the spot nieH
kalau mewah tak pe kan..

ehhhh termerapu pasal tu plak kan

ni about holiday lah..aiyoooooooo

oh ye..kebetulan musim cuti sekolah kot
kat PD ada funfair..
apa lagi..rabak lah lagi poket mak pak kan
satu token RM2 ok...
bayangkan budak berdua tu main sekali?

setiap permainan dua token = RM4
dua orang main = RM4 x 2 =RM8

satu permainan RM8...

ada berapa banyak permainan dalam tu??
nasib baik lah anak mendengar cakap...
walaupun muka mencuka kannnnn

mahal sangat kot kan....






dan untuk pertama kalinya
kami ke PD
kami berenang-renang di lautan sepi di Telok Kemang
selalu pegi Telok Kemang untuk makan dan main mainan kat situ je..
cam berbasikal ke..naik keta kuda ke...kannnn...

ni siap sewa payong..RM25 sepayung...
mintak kurang lagi..tak dapat katanya...

sabo je kannnnnn





kami kat sana pun tak lama..
kang lagi lama duduk lagi lama poket bocor ha ha ha

tengok lah anak-anak
kalau ada rezeki lebih..
kita pegi holiday lagi ye..

kesian pulak cuti sekolah tak ke mana-mana..
asik percutian di Putra Perdana je kan :)



video

No comments:

Post a Comment

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...