SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Friday, January 20, 2012

Duit Syiling Baru Dalam Gengaman

Assalamualaikum

ari tu Puan Farihah ada bgtau..
duit syilingnya sudah digenggam
a.k.u juge..

tapi yang bestnya...
ada insiden menggunakan duit syiling baharu nieH..

Insiden Pertama:
Sorang kakak kat opis a.k.u ni..
nak bayar menggunakan duit syiling tu
tidak diterima ok
sbb tak aware..
terpaksalah dia guna duit syiling lama

Insiden Kedua:
Sorang kakak kat opis gak
nak bayar guna duit syiling baharu neiH
siap tanya kat kaunter boleh terima tak?
pada mulanya kaunter tu tak terima
tapi tetiba
org belakang yang que sama dengan kakak opis tu
siap kata nak tukar duit tu ngan dia
sbb dia nak duit syiling tu

Insiden Ketiga:
insiden yang berlaku pada a.k.u pulak
dengan kobar-kobar
nak bayar guna duit syiling baharu
siapkan duit awal-awal
beli ice-blended kat Pasar Tani semalam
Alieyah punya RM2.50 dan a.k.u punya RM5.00
so kuarkan duit RM10.50 (di mana duit syiling tu duit syiling siri baharu)
tapi bila a.k.u nak bayar je
abang tu kata
"9 ringgit kak.."
chesss....melepas nak berlagak kan..ha ha ha

nampaknya ramai lagi org awam yang masih belom boleh terima duit syiling siri baharu nieH
macam insiden duit RM50 kertas masa mula-mula dikeluarkan duluuuuuuuuu
tak pe..
a.k.u cuba lagik ari nieH..ha ha ha




 

6 comments:

  1. nak jugakkkkkk....
    kak, mintak tlg tukarkan...encik adha bleh ke tlg?
    hehehe :D teringin gak nak pegang byk2 syiling tu buat bayar apa2...hahahaha :D

    ReplyDelete
  2. @CIK MAY

    will be in the market very soon CIK MAY..no worries

    ReplyDelete
  3. uik ade gak duit syiling baru ... tatau pun ingatkan kertas je

    ReplyDelete
  4. @eima

    syiling dah lama dahhh di lancarkan eima

    ReplyDelete

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...