SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Monday, May 13, 2013

Anugerah Perkhidmatan Lama

Assalamualaikum


akhirnya dapat jua benda yang di idamkan ni...
10 May 2013 lepas genaplah 12 tahun a.k.u berkhidmat di sini

banyak suka dan duka
pernah menangis di awal perkhidmatan a.k.u di sini
dan pernah juga menangis di pertengahan perkhidmatan a.k.u di sini...

bermula dengan seorang boss lelaki...
skrang a.k.u telah menjadi pembantu kepada hampir 11 orang boss
tambah lagi seorang dah nak hampir dengan usia perkhidmatan a.k.u di sini...





kalau nak ikotkan pengalaman
mmmmm banyakKkKKK tak terkata...
pengalaman pahit..pengalaman manis..pengalaman payau..
tu lom masok pengalaman menyakitkan hati..

** moga-moga boss tak sakit hati **

ye .. mungkin a.k.u tak 'begitu berharga' di sini
berbanding dengan orang lain
tapi......
a.k.u amat berharap agar apa yang pernah a.k.u buat .. dihargai..
bukan di hargai dengan barangan..ucapan terima kasih pun dah cukup...

tapi kadang-kadang..dah ucap terima kasih..
belakang kemain lagi dok kata itu ini..

pengalaman..pengalaman...
duluuuu a.k.u pernah nangis bawah meja..pernah nangis kat toilet....
pengalaman..pengalaman...
kini...semua tu lah mengajar a.k.u lebih pandai mengawal emosi..

ye..memang kadang-kadang menyakitkan hati
but life must go on..

positif selalu..
a.k.u bekerja tuk mencarik 'kesenangan' bagi keluarga a.k.u
kalau dok fikir sume yang negatif..susahlah kannn

tak pelah....boss marah..boss herdik...boss mengata..
saya terima seadanya boss...
sbb boss ada lah seorang boss...

saya sebagai pembantu akan tetap memikul semua amanah yang telah dipertanggungjawabkan di atas batu jemala saya....

kalau saya pernah buat salah..saya mintak maaf boss
saya tahu..saya hanya insan yang kerdil....tak lari dari melakukan kesilapan...

sekali lagi saya mintak maaf ...

tapi..satu sahaja yang saya minta..
kalau salah...tolonglahhh tegur depan-depan boss
tak moh lah sok sek sok sek belakang...

saya tak suka...
dan saya juga benci...

tapi tak pe ..
saya tak suka atau saya benci macam mana sekalipun
boss tetap boss....

moga dengan 'penghargaan' dari opis nieH
memberi a.k.u semangat untuk teros berkhidmat di sini
ye.....mungkin dalam hati kecil pernah ada niat untuk tinggalkan tempat ni..
insyaallah..
kalau ada rezeki lain....

saya juga bercita-cita untuk menjadi seorang boss kelak..

doakan saya ye kawan-kawan...

dannn maafkan saya kalau saya pernah terguris hati dan perasaan
kalau saya salah..tolong tegor saya..

## oh ye..mungkin orang tertanya-tanya ape di dalam 'kotak misteri' itu...dalam tu ada wang emas..wang emas ## hehehheh

4 comments:

  1. tahniah kak!!!
    buka la.. nak tgk apa isi nye... hehehe

    ReplyDelete

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...