SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Monday, March 30, 2015

House Renovation Part II

Assalamualaikum

aktif pulak ye cite pasal rumah manisku ini
yerlah..ada gambar
senang nak cite
lagi-lagi gambar tu..bukan kite amik
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...best sangat


setakat ni..
rumah dah dalam proses 'pecah'
semua anasir yang saya tak suka...memang saya suh pecah

tapi bukan suka-suki suh pecah...
sbb kos pecah dan nak build balik..mmg pakai duit..

so saya suh yang wajib-wajib je pecah...





ni keadaan bilik utiliti, dapur dan toilet rumah saya

asalnya toilet di tengah-tengah di antara bilik utiliti dan dapur
tapi di sebabkan saya suruh contractor tarik ke belakang..
jadinya toilet tu saya pindahkan ke bilik utiliti...sebaris dengan toilet atas
sbbnya...ada tank toilet atas di bilik utiliti
dan bagi pikiran saya yang tak berapa cerdik ni
in case nanti ada kebocoran di toilet atas....dia akan leaking di toilet bawah saja
jadi tak de nak rosakkan bilik...

so toilet di pindahkan ke bilik utiliti.....
dan bilik utiliti di pindahkan ke dapur.....
dapur pulak akan berada di kawasan baru di mana ada sekangkang kera tanah di belakang rumah saya tuuuuuu

ni lar rupa paras bilik utiliti, dapur yang asal...
dapat gambarkan??

so sekarang..semua ni dah di buat semula
dapur saya tak besar mana punnnn....ada lah secoit untuk orang 'rajin' masak seperti saya :)





ni pulak gambaran dari depan...
hall pun kami tarik ke depan.....
so kiranya rumah ni di tarik depan dan belakang sekaligus
hall asal di ubah jadi dining area...
dan bila tarik ke depan di jadikan hall baru..




jangan kata besarnyaaaaaaaaaaaaaa rumah
sbb rumah saya tak besar mana punnnnn
rumah orang bawahan yang mengharapkan belas kasihan 'opis' ni haaaaaaa

sib baik 'opis' saya ni baikkk sangat..bagi saya pinjam..
kalau duit sendiri..nan hadoooooo
tunggu pencen baru renovate



ok lah....
nanti sambung lagi...
tapi buat masa sekarang..
update rumah manis sampai pecah je.....
sbb memang baru tahap pecah...


skrang..nak settlekan pertukaran master title ke individual title
di mana......$$$$ akan terbang lagi...
adoiiiiiiiiiiiii....

duit duit...letih lah....hopefully lepas tukar individual title nieH
everything will go smoothly as planned.

doakan kami ye kawan-kawan!!



2 comments:

  1. wahhhh kak ila... msti teruja kan bila dh start pecah memecah ni. long way to go tp dh siap nnti berbaloi2.

    ReplyDelete

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...